Melyik a kedvenc országod? Tesszük fel oly gyakran a kérdést másoknak és kapjuk meg mi is számtalanszor. Tudod rá a választ? Ha van kedvenc országod, miért azt szereted a legjobban? Egyrészt lehet, hogy azért, mert jártál már ott és tetszett, szép élményekkel tértél haza. Másrészt, mert jókat hallottál róla, vagy éppen lépten, nyomon új, pozitív híreket, információkat olvasol az országgal kapcsolatban. És ez nem feltétlenül véletlen. A márkaépítés az országok számára is ugyan olyan fontos, mintha egy vállalkozásról lenne szó. A márkaépítés, vagy más néven országimázs kialakítása nem kis feladat. Sokszor évekig dolgoznak rajta egész szakértői csapatok. És egy ország márkaépítése, akár csak egy vállalkozás esetében egy nem várt, vagy hirtelen bekövetkezett negatív esemény pillanatok alatt romba dönthet. Ilyenkor kezdődhet újra, szinte a nulláról a márkaépítés, hogy az országnak ismét jó megítélése, híre legyen. A márkaépítés nem csak a turisztika fellendítése miatt lényeges. Kutatások azt mutatják, hogy ha egy nemzetnek pozitív márkája van, az gazdasági hatalomhoz, gazdagsághoz, nemzeti bizalomhoz és sikerhez vezet. Márkaépítés következtében érte el például, hogy Németországot az autóiparral, Svájcot pedig a precíziós óragyártással kapcsoljuk össze. A „Made in Germany” és a „Made in Switzerland” a kiváló minőségű és innovatív termékeket juttatja eszünkbe, és erőteljes országimázst eredményeznek.
