Reklámozás Youtubeon

A Youtube egy majdnem 15 éve alakult ingyenes videómegosztó csatorna. Pontosabban a felhasználóknak ingyenes, de aki szeretne reklámozni ezen a felületen, annak bizony fizetnie kell érte. A Youtube ismertsége és nézettsége hihetetlen méreteket öltött ebben a 15 évben. Mindenki emlékszik, amikor pár éve egy koreai énekes videója elsőként elérte az 1 milliárdos addigi rekordnézettséget. De ma már nem ritkák a több száz milliós nézettségű videók sem. A népszerűségét látva nem csoda, hogy sok cég dönt a youtubeon való reklámozás mellett. Kezdetben csak a videók elején voltak reklámok, amiket vagy azonnal át lehetett ugrani, vagy az első 5-10 másodpercet végig kellett nézni és csak ezután volt lehetőség a továbblépésre. Aztán megjelentek a videók közbeni reklámok is. Ezeket szintén néhány másodperc után lehet átugrani, így óhatatlanul találkozik vele a néző. A Youtube reklámjait azonban néhány reklámblokkoló program telepítésével remekül ki lehet kerülni, ami a fogyasztóknak sokszor áldás, a hirdetőknek viszont probléma. A Youtube videók népszerűsödésével a cégek rájöttek, hogy érdemes videó formátumban hirdetéseket készíteni.